Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2010

The Lost Symbol (Dan Brown)


Ή αλλιώς, το χειρότερο βιβλίο του Dan Brown..
Βασισμένος στην σίγουρη και πετυχημένη συνταγή που τον έκανε διάσημο, ο Dan Brown και εδώ μπλέκει σε ακόμα μια περιπέτεια τον ήρωά του Ρόμπερτ Λάγκτον, αυτή την φορά με την ιστορία να αφορά τους μασόνους, την ιστορία τους και διάφορες άλλες λεπτομέρειες.. Διάφοροι χαρακτήρες, αρχικά άσχετοι μεταξύ τους που στην πορεία οι ιστορίες τους ενώνονται (Dan Brown's classic) με επεισοδιακό τρόπο, πολύ καλή ιστορική και όχι μόνο περιγραφή μιας πόλης (μετά το Παρίσι του Da Vinci Code και την Ρώμη και Βατικανό του Angels & Demons, αυτή τη φορά σειρά έχει η Ουάσινγκτον) και φυσικά αρκετή δράση, ανατροπές και φυσικά απρόσμενο φινάλε..

Με κούρασε κάπως η όλη πλοκή που δεν ήταν εθιστική όπως τα άλλα βιβλία του (τα έχω διαβάσει όλα), που έχουν χαρακτηριστεί "turn-page books" (δηλαδή βιβλία που διαβάζεις ευχάριστα και άνετα και οι σελίδες γυρίζουν γρήγορα). Τελικά, αν και αρχίζει με ενδιαφέρον, δεν συνεχίζει ανάλογα, λες και το βιβλίο γράφτηκε απλά για να γραφτεί, στηριζόμενο απλά σε μια καλή ιδέα.. Επίσης, πολλά flashbacks (που αν και μου αρέσουν, με κούρασαν κι αυτά).. Μάλιστα, κάποια στιγμή γίνεται και flashback στο flashback!!! Τέλος, το τέλος του μου φάνηκε απογοητευτικό και αδιάφορο.. Μην μιλήσω για κάποια σκηνικά που μου φάνηκαν απλώς χαζά...

Παραδέχομαι πάντως ότι το συγκεκριμένο βιβλίο έχει ένα σκηνικό που προσωπικά θεωρώ από τα πιο έντονα και "σοκαριστικά" που έχω διαβάσει και σίγουρα την καλύτερη ανατροπή σε βιβλίο του Dan Brown..

Κλείνοντας, αν σας άρεσαν τα προηγούμενα βιβλία του, διαβάστε κι αυτό.. Το θεωρώ χειρότερο των άλλων, αλλά κινείται στα πρότυπα των άλλων.. Αν πάλι όχι, περιμένετε την ταινία που θα βγει το 2012.

*η εικόνα από απλή αναζήτηση στο google

8 σχόλια:

Raven είπε...

Πέρασα να ευχηθώ καλή χρονιά και ευτυχισμένη! Μεγειές το καινούργιο μπλογκ και καλή αρχή :)

Όσο για το βιβλίο και για τον συγκεκριμένο συγγραφέα... Ουδέν σχόλιο. Ποτέ δεν μου άρεσε και ποτέ δεν κατάλαβα όλο αυτό τον ντόρο που έχει δημιουργηθεί γύρω από αυτόν :)

Φιλιά πολλά!

Γιώργος Τ. είπε...

Raven,

καλή χρονιά και σε σένα, με υγεία πάνω απ' όλα! Σε ευχαριστώ πολύ!
Δεν ξέρω αν ο ντόρος που έχει δημιουργηθεί γύρω από τον Νταν Μπράουν είναι δικαιολογημένος, τα βιβλία του όμως είναι ευχάριστα στο διάβασμα και αρκετά ψαγμένα, δείχνοντας πως αν μη τι άλλο έχει ερευνήσει διεξοδικά το αντικείμενο με το οποίο καταπιάνεται.. Εδώ του βγάζω το καπέλο..

Σταλαγματιά είπε...

Δεν έχω διαβάσει κανένα βιβλίο του εν λόγο συγγραφέα και δεν μπορώ να εκφράσω προσωπική άποψη.
Ξέρω όμως το συναίσθημα αυτό της απογοήτευσης γιατί το έχω νιώσει κι εγώ με αγαπημένη μου συγγραφέα που το τελευταίο της βιβλίο με άφησε άφωνη από την προχειρότητα του.

Καλό σου βράδυ Γιώργο!

KitsosMitsos είπε...

Σωστά τα είπες. Ψιλομούφα το βιβλίο, μια σούπα απ'τα ίδια :-)
Ευτυχώς μου το κάνανε δώρο, οπότε δεν έκλαιγα τα λεφτά μου.

Γιώργος Τ. είπε...

Σταλαγματιά,

δεν μπορώ να πω ότι είναι ο αγαπημένος μου συγγραφέας, άλλα το ότι περίμενα κάτι καλύτερο είναι αλήθεια.. Πρόχειρο δεν το λες, το θέμα που πιάνει το έχει μελετήσει πολύ, αλλά δεν αγγίζει τα προηγούμενα βιβλία του..

Γιώργος Τ. είπε...

KitsosMitsos,

εγώ πάλι το αγόρασα για μένα (μάλιστα την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του στα ελληνικά), αλλά το αγόρασα και για δώρο!!!! Χαχαχα!!!

Skouliki είπε...

εχω διαβασει τα γνωστα του βιβλια Illuminati και Da Vinci Code
για το συγκεκριμενο που λες ομως το εμαθα στην θεσ/νικη σε μια μου βολτα σε ενα βιβλιοπωλειο
δεν το πηρα αλλα να σου πω οτι μονο λιγο το κοιταξα δεν ειχα χρονο

Γιώργος Τ. είπε...

Skouliki,

εγώ πάλι τα έχω διαβάσει όλα (2 στον στρατό και 2 σε διακοπές).. Και για το συγκεκριμένο είχα διαβάσει από καιρού το θέμα του (Μασόνοι) και μου είχε κινήσει το ενδιαφέρον.. Πάντως την ταινία θα την δω, καθώς έχει 2-3 σκηνές που περιμένω να τις δω!!